Ideal, absolut, desavarsire, infinit...

Ideal, absolut, desavarsire, infinit...

miercuri, 16 iunie 2010

Calator prin inconstient

Seara. Liniste. Lumina beata de la veioza. Parfum de frezie. Ganduri pozitive. Asternuturi curate cu miros de crini. Geam deschis. Aer curat. Te asezi in pat. Deschizi cartea. Citesti 23 de pagini si Mos Ene se gandeste sa-ti faca o vizita. Se aseaza langa tine si incepe sa-ti spuna o poveste. Tu incepi sa alergi prin imaginatie. Esti intr-o casa pustie, intuneric, miros de lumanari, geamuri inchise. Te cuprinde teama. Apare un cal negru. Se apropie de tine. Si pentru ca iubesti atat de mult caii te duci inspre el. Te cauti prin buzunare si gasesti seminte. I le oferi lui. Il mangai, nu te mai simti singura. Vrei sa iesi din casa, dar e blocata. Te sperii. Deodata simti un miros venind din spate... Te intorci speriata... nu e nimeni. Incepi sa plangi, ti-e foarte frica. Iei calul de gat, inchizi ochii si lacrimile sarate iti curg siroaie pe obraji... ~Nu-ti fie teama! Nu-ti fac nici un rau!~ Deschizi ochii si cauti cu privirea vocea respectiva. Un barbat inalt, bine facut, imbracat in costum negru si palarie neagra. ~ Vreau doar sa te anunt ca perla sufletului tau va piere... Cel ce ti-e drag va fi unul dintre noi. Ii va fi mult mai bine aici, scapa de durere. Gandeste-te la el~ Si a plecat...
Deschizi ochii. Esti in camera ta. Lumina aprinsa. Geamurile deschise. Mirosul florilor e inca acolo. Ochii iti sunt inlacrimati. Perna e umeda. Ora 4:25. Te ridici din pat. Aprinzi luminile peste tot. Iti pregatesti un ceai, aprinzi o tigara si iesi pe balcon. Pe suportul de flori se aseaza o cucuvea. Te sperii ingrozitor. Arunci tigara, inchizi geamurile si te bagi in pat. Dai drumul la televizor si astepti sa se faca ziua... Intre timp adormi... Ora 9:45. Suna telefonul. Mama :~ Nu te necaji, a plecat la Doamne-Doamne. Avea nevoie de el. Ii va fi mult mai bine acolo. Va avea grija de tine de acolo. A zis ca te iubeste~. Inchizi telefonul, te enervezi ca te-a luat cu povesti de adormit copii. Plangi, te revolti si te intrebi: ~ De ce eu? De ce chiar el? De ce atat de devreme? Nu am reusit sa fac nici pe jumatate din ce vroia el de la mine... Nu o sa se mai bucure de mine... Nu va mai avea cand~. Te bagi in pat si te tot intrebi... Ce a fost cu visul ala? A fost real? Futu-i...

7 comentarii:

  1. Daca e un vis ar putea fi doar un cosmar. Daca e un gand e doar infricosator. Daca sunt doar cuvinte ar putea fi bizare. Credinta populara spune ca visurile pot sa reprezinte doar dorinte sau temeri. Eu personal cred ca visurile sunt triumful empiricului asupra ratiunii. Sa incerci sa le interpretezi e o greseala. Cat despre lumea onirica in care-ti imbeti imaginatia, cred ca ar putea fi mai colorata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Wow, daca chiar este reala povestea, mi-ar placea sa imi povestesti mai detaliat ce s-a intamplat, daca ai chef...

    Dragos Gabriel Toma

    RăspundețiȘtergere
  3. e foarte reala povestea... O sa vb despre asta...

    Oana D.

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu e nici un triumf al empiricului asupra ratiunii :))
    Da, e oarecum degeaba sa incercam sa le interpretam, desi se poate si asta, doar pana la un moment dat. Cred cu convingere ca fiintele umane pot comunica empatic. Si ca visele sunt ...bantuite, ca sa zic asa, uneori de anumite prezente. Nu ma mai sperie si nu ma mai surprinde nimic, mai ales la cate povesti am auzit de la altii. Mi se pare ca suntem cu totii precum cafeaua de la tonomat. Cand bagi monedele stii exact ce iese. Doar ca din cand in cand cineva isi mai arunca ochii pe la noi...probabil ca ne si protejaza. Cred ca stiinta e tot ce avem... si pe langa ea... aceste semne. Nucleul din celula are 32 de piese, liniute, bastonase, etc, daca scoti o piesa nu mai functioneaza nimic. Nu e asta oare perfectiune? Si de aici pica si darwin, si maimuta, si trasnetul care se presupune ca a lovit 2 molecule de oxigen si una de hidrogen... ca cica suntem energie si...baza acolo e.. in trasnetul acela.
    Ti-am facut o poveste frumoasa, ar trebui sa-mi postez si eu pe undeva convingerile, dar practic suntem prea putini ca sa ne auda cineva :)
    Unele fiinte au fost lasate pe pamant ca sa exploreze si au capacitati mai mari decat cele obisnuite. Si unele au si o sensibilitate anume astfel incat sa recepteze anumite spirite. Eu chiar cred in chestii desi nu ma asculta nimeni :)
    As putea sa-ti vorbesc despre extraterestrii si universul pulsatoriu. Dar asta e alta poveste. Cred ca si Heraclit stia ceva. Parca el a enuntat ideea ca toul este...ciclic. Si de aici ne putem intreba ce defineste cercul. Sau sfera. Sau tot ce e rotund in lumea asta. Gravitational.. molecula, organe.. coaie, ovare, ochi, planeta, galaxie... forma perfecta.
    E o constanta, care nu cred ca se poate defini ca numar exact de zecimale. Daca trebuie luata ca atare inseamna ca e ... ca o lege. Dumnezeu e o lege. Si Biblia are multe interpretari. Insa e doar un semn care ne ajuta sa ne ... reperam, nici decum ceva religios.
    Hehe, ce poveste ciudata ti-am facut :))

    OZN

    RăspundețiȘtergere
  5. Recent mi-a povestit un prieten un vis... si interesant este ce s-a intamplat dupa vis, in viata reala. Cred ca daca l-as scrie undeva ar fi nebunie :))
    Mie mi s-a zbarlit pielea numai cand l-am auzit povestind. Da, e despre moarte :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca nu cumva o faci deja, uita-te la documentare pe Viasat Explorer. O sa te zbarlesti, crede-ma :)

    OZN

    RăspundețiȘtergere
  7. Legat de vise... In urma cu doua saptamani am visat ca o sa am un accident rutier pe autostrada si ca o sa ne oprim in sant :) Vineri am avut accidentul exact ca in vis... Ciudat sau nu... Nu stiu ce se intampla...

    RăspundețiȘtergere